istotopos

δωρεάν φιλοξενία ιστοσελίδων , ειδήσεις

Οικονομία Τελευταίες ειδήσεις

«Ο πληθωρισμός που δεν βλέπεις»: Οι πολυεθνικές μικραίνουν αθόρυβα τις συσκευασίες… αλλά δεν μειώνουν την τιμή

«Ο πληθωρισμός που δεν βλέπεις»: Οι πολυεθνικές μικραίνουν αθόρυβα τις συσκευασίες... αλλά δεν μειώνουν την τιμή

Από το χαρτί τουαλέτας μέχρι το γιαούρτι και από τον καφέ μέχρι τα τσιπς, οι πολυεθνικές συρρικνώνουν αθόρυβα τα μεγέθη των συσκευασιών χωρίς να μειώνουν τις τιμές.

Πρόκειται για ένα φαινόμενο που πλέον ονομάζεται «συρρικνωμένος πληθωρισμός» (shrinkflation) και επιταχύνεται παγκοσμίως, με τους καταναλωτές να αναρωτιούνται:

Mίκρυνε όντως η συσκευασία ή το φαντάστηκα;

Στις ΗΠΑ, ένα μικρό κουτί Kleenex έχει τώρα 60 χαρτομάντιλα – πριν από λίγους μήνες είχε 65. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Nestle συρρίκνωσε τα κουτιά καφέ Nescafe Azera Americano από 100 γραμμάρια σε 90 γραμμάρια. Στην Ινδία, μια μπάρα σαπουνιού πιάτων Vim συρρικνώθηκε από τα 155 γραμμάρια σε 135 γραμμάρια.

Η «συρρίκνωση» των συσκευασιών δεν είναι, στην πραγματικότητα, κάτι καινούργιο. Απλά «φουντώνει» σε περιόδους υψηλού πληθωρισμού, καθώς οι εταιρείες επιχειρούν να μετακυλήσουν το κόστος των ανατιμήσεων. Αξίζει να σημειωθεί πως ο παγκόσμιος πληθωρισμός αυξήθηκε κατά 7% τον Μάιο, ρυθμός που πιθανότατα θα συνεχιστεί μέχρι τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με την S&P Global.

«Έρχεται σε κύματα. Τυχαίνει να βρισκόμαστε σε ένα παλιρροϊκό κύμα αυτή τη στιγμή λόγω του πληθωρισμού», δήλωσε ο Edgar Dworsky, συνήγορος των καταναλωτών και πρώην βοηθός γενικού εισαγγελέα στη Μασαχουσέτη, ο οποίος καταγράφει τον «συρρικινισμό» στον ιστότοπό του Consumer World εδώ και δεκαετίες.

Ο Dworsky άρχισε να παρατηρεί μικρότερα κουτιά στο διάδρομο με τα δημητριακά το περασμένο φθινόπωρο, όπως σημειώνει το Associated Press. Μπορεί να αναφέρει δεκάδες παραδείγματα, από το χαρτί υγείας Cottonelle Ultra Clean Care, το οποίο έχει συρρικνωθεί από 340 φύλλα ανά ρολό σε 312, μέχρι τον καφέ Folgers, ο οποίος μείωσε το δοχείο των 51 ουγγιών σε 43,5 ουγγιές, αλλά εξακολουθεί να λέει ότι μπορεί να φτιάξει έως και 400 φλιτζάνια (η Folgers λέει ότι χρησιμοποιεί μια νέα τεχνολογία που έχει ως αποτέλεσμα ελαφρύτερους κόκκους!!).

Ο Dworsky δήλωσε ότι o «συρρικνισμός» είναι ιδιαίτερα προσφιλής στους καταναλωτές, επειδή γνωρίζουν ότι οι πελάτες θα παρατηρήσουν τις αυξήσεις των τιμών, αλλά δεν παρακολουθούν τα καθαρά βάρη ή μικρές λεπτομέρειες, όπως ο αριθμός των φύλλων σε ένα ρολό χαρτιού τουαλέτας.

Οι εταιρείες μπορούν επίσης να χρησιμοποιήσουν τεχνάσματα για να αποσπάσουν την προσοχή από τη συρρίκνωση, όπως η σήμανση των μικρότερων συσκευασιών με νέες φωτεινές ετικέτες που τραβούν τα βλέμματα των αγοραστών.

#ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ #ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΕΣ #ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ #ΤΙΜΕΣ #ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ