web analytics

Τραγωδία στα Τέμπη: Τι προκάλεσε την ανάφλεξη μετά τη σύγκρουση – «Γιατί αυτή η πρεμούρα να καταστρέψουν τον χώρο;»

Ένα χρόνο μετά την τραγωδία στα Τέμπη παραμένουν τα ερωτήματα, για το τι προκάλεσε την ανάφλεξη κατά τη σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών.

Σύμφωνα με τις εξετάσεις των πραγματογνωμόνων τον Μάρτιο 2023, εντοπίστηκαν ίχνη ξυλολίου και άλλων εύφλεκτων διαλυτών, σε μικρές ποσότητες, ενώ κατά τη δεύτερη δειγματοληψία τον Οκτώβριο 2023 δεν βρέθηκαν τα παραπάνω στοιχεία. «Αυτό δείχνει, ότι αυτά που βρέθηκαν τον Μάρτιο, δεν ήταν περιβαλλοντικό θέμα, που μπορεί να υπάρχει στον χώρο, αλλά υπήρξαν λόγω του συγκεκριμένου γεγονότος», δήλωσε στο Mega ο πραγματογνώμονας, Γιώργος Περιβολιώτης, συμπληρώνοντας πως εάν η πρώτη δειγματοληψία είχε γίνει νωρίτερα από τις 29 Μαρτίου 2023, τότε θα έδειχνε περισσότερα στοιχεία.

«Αυτή η ανάφλεξη σε αυτή την έκταση και χρονική διάρκεια, δηλαδή μία έκταση με διάμετρο 70-80 μέτρων και χρονική διάρκεια περί τα 6 δευτερόλεπτα, δεν είναι δυνατόν να προέρχεται απλά και μόνο από τα υλικά των αμαξοστοιχιών», είπε ο κ. Περιβολιώτης.

Την ίδια ώρα, σε ένα μεγάλο μέρος του σιδηροδρόμου και συγκεκριμένα στο τμήμα Λιανοκλάδι – Λάρισα, η τηλεδιοίκηση δεν υπάρχει, λόγω των καταστροφών που προκάλεσε η κακοκαιρία Ντάνιελ. «Μετά το δυστύχημα το κομμάτι της περαίωσης των έργων έφυγε από την ΕΡΓΟΣΕ και το ανέλαβε αποκλειστικά ο ΟΣΕ, τα πράγματα κινήθηκαν πιο γρήγορα. Εκτίμηση δεν έχουμε ακριβώς για την εξέλιξη, εάν θα ολοκληρώνονταν τα οργανογράμματα, όπως είχαν οριστεί από το υπουργείο, γιατί μεσολάβησε η κακοκαιρία Ντάνιελ, που έχει αποκόψει ένα κομμάτι στην κεντρική Ελλάδα από τον Δομοκό μέχρι την Λάρισα, γύρω στα 45 χλμ., το έχει καταστρέψει κυριολεκτικά», είπε ο Νίκος Τσικαλάκης, πρόεδρος του σωματείου ΟΣΕ.

«Σήμερα δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση στο κομμάτι εκείνο. Σήμερα η οπτική εικόνα που έχουν οι συνάδελφοί μου, είναι από την Αθήνα μέχρι και μετά το Λιανοκλάδι και από την Λάρισα μέχρι τη Θεσσαλονίκη, μας λείπει το επίμαχο κομμάτι, εκεί έχει γίνει μεγάλη καταστροφή». Μεταξύ άλλων ανέφερε, πως για να λειτουργήσουν τα συστήματα GSM-R και ETCS, θα πρέπει να υπάρχουν εκτός από τις υποδομές και στα τρένα. «Το ETCS είναι από τα πιο ασφαλή συστήματα, σταματά από μόνο του τα τρένα. Χρειάζονται υποδομές και στις γραμμές και στα τρένα πάνω. Το ότι δεν έχουν εφαρμοστεί σε τέτοιο βάθος, η Ευρωπαϊκή Ένωση είπε ότι οι διαχειρίστριες εταιρείες αντιμετωπίζουν μεγάλο κόστος και γι’ αυτό δεν προχωρούν. Δεν έχουμε την ασφάλεια που πρέπει, γιατί θυσιάζουν την ασφάλεια στο ότι έχει κόστος», συμπλήρωσε ο κ. Περιβολιώτης.

«Γιατί αυτή η πρεμούρα να καταστρέψουν τον χώρο του εγκλήματος;»

Για τραγικά λάθη και παραλείψεις στην υπόθεση των Τεμπών έκανε λόγο ο ταξίαρχος ε.α. της ΕΛ.ΑΣ., Θανάσης Κατερινόπουλος. «Έχουμε ένα μανιτάρι φωτιάς. Ποιος μπορεί να πιστέψει, ότι δεν ήταν εύφλεκτη ύλη; Να είστε σίγουροι, ότι δεν θα ήταν νόμιμη, γιατί εάν θα ήταν νόμιμη, δεν θα την είχαν βάλει σε ένα τρένο να έρθει στην Αθήνα, θα την είχαν βάλει σε βυτία. Πιστεύω, ότι οι μηχανοδηγοί δεν γνωρίζουν, τι φορτία κουβαλάνε», είπε.

Μεταξύ άλλων τόνισε, πως ο χώρος όπου σημειώθηκε η σιδηροδρομική τραγωδία, έπρεπε να αποκλειστεί, για όσο χρειαστεί, παρά να μπαζωθεί, κάνοντας λόγο για συγκάλυψη. «Γιατί αυτή η πρεμούρα να καταστρέψουν τον χώρο του εγκλήματος; Τσιμέντωσαν όλο τον χώρο για ποιο λόγο; Ήθελαν να κρύψουν κάτι κι αυτό ήταν παράνομο. Κάποιοι το έκαναν, που έχουν λόγο και ρόλο και θέσεις σε αυτή την κοινωνία», είπε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *