web analytics

Φωτιά σε αεροπλάνο της Japan Airlines: Συγκλονιστικές μαρτυρίες για την εκκένωση του – «Ολόκληρη η καμπίνα γέμισε καπνό μέσα σε λίγα λεπτά»

Πρώτα ήταν το σοκ, καθώς το Airbus A350, που μετέφερε 379 άτομα, συγκρούστηκε με ένα δεύτερο αεροπλάνο ενώ προσγειωνόταν στο Τόκιο. Στη συνέχεια ήρθε η ζέστη και ο καπνός, με το αεροσκάφος να τρέχει κατά μήκος του διαδρόμου προσγείωσης μέσα στις φλόγες. Στη συνέχεια ενεργοποιήθηκε το ένστικτο της επιβίωσης και οι άνθρωποι προσπαθούσαν να φύγουν από την καμπίνα που γέμιζε με καπνούς, γνωρίζοντας ότι τα επόμενα δευτερόλεπτα ήταν κρίσιμα για τις ζωές τους.

Το γεγονός ότι γλίτωσαν όλοι όσοι επέβαιναν στην πτήση 516 της Japan Airlines είναι ασύλληπτο. Οι ειδικοί λένε ότι η άψογη εκκένωση και η νέα τεχνολογία έπαιξαν μεγάλο ρόλο στην επιβίωσή τους.

Όσοι επέβαιναν στο δεύτερο αεροπλάνο, ένα μικρότερο αεροσκάφος της ακτοφυλακής, που επρόκειτο να παραδώσει βοήθεια στα θύματα του σεισμού, δεν ήταν το ίδιο τυχεροί. Πέντε άνθρωποι σκοτώθηκαν και ο πιλότος τραυματίστηκε σοβαρά.

Οι ερευνητές προσπαθούν να διαπιστώσουν τι συνέβη στις 17:47 τοπική ώρα στο αεροδρόμιο Χανέντα και γιατί δύο αεροπλάνα βρίσκονταν στον διάδρομο προσγείωσης την ίδια στιγμή. Προς το παρόν, τα βίντεο και οι δηλώσεις των επιβατών δίνουν μια εικόνα λίγων λεπτών τρόμου και στη συνέχεια δυσπιστίας για αυτό που έζησαν.

 

Ο Σουηδός Anton Deibe, 17 ετών, επιβάτης, περιέγραψε το χάος μετά τη σύγκρουση, καθώς το Airbus A350 βρισκόταν στον διάδρομο προσγείωσης. «Ολόκληρη η καμπίνα γέμισε καπνό μέσα σε λίγα λεπτά», δήλωσε στη σουηδική εφημερίδα «Aftonbladet». «Ήταν μια κόλαση. Πέσαμε στο πάτωμα. Στη συνέχεια άνοιξαν οι πόρτες έκτακτης ανάγκης. Δεν είχαμε ιδέα πού πηγαίναμε και έτσι τρέξαμε έξω. Επικρατούσε χάος». Ο ίδιος, οι γονείς του και η αδελφή του κατάφεραν να γλιτώσουν σώοι και αβλαβείς.

Ο Satoshi Yamake, ένας 59χρονος επιβάτης, δήλωσε ότι αισθάνθηκε ότι το αεροπλάνο είχε «γείρει προς το πλάι και ένιωσε ένα μεγάλο χτύπημα» κατά την αρχική σύγκρουση.

Ένας άλλος επιβάτης περιέγραψε ένα «χτύπημα, σαν το αεροσκάφος να συγκρούεται με κάτι κατά την προσγείωση. Είδα μια σπίθα έξω από το παράθυρο και η καμπίνα γέμισε καπνό».

Εικόνες και βίντεο δείχνουν τη στιγμή που οι άνθρωποι άρχισαν να πηδούν από τις φουσκωτές τσουλήθρες του αεροσκάφους – Κάποιοι έπεσαν στην προσπάθειά τους να απομακρυνθούν από την καμπίνα που έκαιγε πλέον.

 

Κανείς δεν φαίνεται να κρατάει τις αποσκευές του – σημαντικός παράγων για την ταχύτητα εκκένωσης μιας καμπίνας, όπως σημειώνει το BBC.

Ο Alex Macheras, αναλυτής αεροπορικών μεταφορών, δήλωσε στο BBC ότι το πλήρωμα μπόρεσε να ξεκινήσει μια εκκένωση υποδειγματική στα κρίσιμα πρώτα λεπτά μετά τη σύγκρουση. Η πυρκαγιά ήταν «απομονωμένη σε μια περιοχή» του Airbus A350 για τα πρώτα 90 δευτερόλεπτα, επιτρέποντας στο πλήρωμα να τους βγάλει όλους έξω.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το πλήρωμα ήταν σαφώς σε θέση να καταλάβει ποιες πόρτες ήταν μακριά από τις φλόγες, γι’ αυτό και οι εικόνες δείχνουν ότι δεν άνοιξαν όλες οι έξοδοι, για να διαφύγουν οι άνθρωποι.

Πρόσθεσε ότι οι επιβάτες μπορούν να επιβραδύνουν τα πράγματα σε κατάσταση πανικού, για παράδειγμα, προσπαθώντας να αρπάξουν τις αποσκευές τους από τα ντουλάπια.

 

Όλα έγιναν γρήγορα, καθώς η φωτιά εξαπλωνόταν τάχιστα. Βίντεο έδειξε πυροσβέστες να παλεύουν να περιορίσουν τη φωτιά, καθώς η άτρακτος του αεροπλάνου άρχισε να σπάει στα δύο.

Ο κ. Yamake δήλωσε ότι χρειάστηκαν περίπου πέντε λεπτά, για να βγουν όλοι έξω. «Είδα ότι η φωτιά είχε εξαπλωθεί σε περίπου 10-15 λεπτά», πρόσθεσε.

Χρειάστηκαν αρκετές ώρες, για να σβήσει τελικά η φωτιά. Δεκατέσσερις επιβάτες και το πλήρωμα νοσηλεύτηκαν για μικροτραυματισμούς.

Η αστυνομία της Ιαπωνίας ερευνά αν η σύγκρουση μεταξύ των δύο αεροσκαφών στο αεροδρόμιο Χανέντα του Τόκιο, οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος.

Οι 379 επιβάτες και μέλη του πληρώματος της πτήσης JAL516 πρόλαβαν να απομακρυνθούν από το αεροσκάφος μετά τη σύγκρουσή του κατά τη διάρκεια της προσγείωσης με μικρότερο αεροσκάφος της ιαπωνικής ακτοφυλακής, το οποίο ετοιμαζόταν να απογειωθεί.

Από τη σύγκρουση προκλήθηκε έκρηξη και το Airbus της Japan Airlines πήρε φωτιά. Καταστράφηκε ολοσχερώς μετά την απομάκρυνση όλων των επιβατών και των 12 μελών του πληρώματος. Η κατάσβεση της πυρκαγιάς διήρκεσε οκτώ ώρες, σύμφωνα με την πυροσβεστική.

Πέντε από τους έξι επιβαίνοντες στο αεροσκάφος της ακτοφυλακής σκοτώθηκαν, με τον πιλότο να καταφέρνει να διασωθεί, αν και είναι σοβαρά τραυματισμένος.

Το αεροσκάφος αυτό ετοιμαζόταν να απογειωθεί για να μεταφέρει είδη πρώτης ανάγκης στους πληγέντες από τον σεισμό της Δευτέρας στην περιφέρεια της Ισικάουα.

Το Airbus της Japan Airlines είχε άδεια να προσγειωθεί; Όταν ρωτήθηκε σχετικά στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου χθες, Τρίτη, το βράδυ, αξιωματούχος της αεροπορικής εταιρείας απάντησε: «Με βάση τα όσα έχουμε κατανοήσει, είχε δοθεί (άδεια)».

Οι συνομιλίες μέσω ασυρμάτου μεταξύ του πύργου ελέγχου και των πιλότων της πτήσης JAL516, τις οποίες είδε το AFP μέσω του ιστότοπου LiveATC.net, φαίνεται να το επιβεβαιώνουν.

«Japan 516, συνεχίστε την προσέγγιση», είχε δηλώσει χθες ένας ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας στις 17:43 (τοπική ώρα, 10:43 ώρα Ελλάδας), δηλαδή τέσσερα λεπτά πριν από τη σύγκρουση.

Ο πύργος ελέγχου θα έπρεπε να έχει ζητήσει από το αεροσκάφος της ακτοφυλακής να περιμένει στον διάδρομο απογείωσης, σύμφωνα με το τηλεοπτικό δίκτυο NHK, το οποίο επικαλέστηκε πηγή στο υπουργείο Μεταφορών της Ιαπωνίας. Όμως, σύμφωνα με αξιωματούχο της ακτοφυλακής, λίγο πριν από το δυστύχημα ο πιλότος του αεροσκάφους της ακτοφυλακής δήλωσε ότι είχε λάβει άδεια να απογειωθεί.

Η Japan Airlines, η ακτοφυλακή και το υπουργείο Μεταφορών αρνούνται προς το παρόν να κάνουν περισσότερα επίσημα σχόλια για την υπόθεση.

Η Μητροπολιτική Αστυνομία του Τόκιο ερευνά από την πλευρά της αν το δυστύχημα προκλήθηκε από ανθρώπινη αμέλεια, όπως μετέδωσαν ιαπωνικά μέσα ενημέρωσης, ανάμεσά τους το πρακτορείο ειδήσεων Kyodo και το Nikkei Asia.

Εκπρόσωπος της αστυνομίας δήλωσε ότι έχει συσταθεί ειδική μονάδα η οποία ερευνά τον διάδρομο προσγείωσης- απογείωσης και σκοπεύει να πάρει καταθέσεις από τους εμπλεκόμενους.

«Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να έγινε ανθρώπινο λάθος», δήλωσε ο Χιρογιούκι Κομπαγιάσι πρώην πιλότος της JAL. «Σε γενικές γραμμές επιτρέπεται μόνο σε ένα αεροσκάφος να εισέλθει στον διάδρομο, αλλά, παρά το γεγονός ότι δόθηκε άδεια προσγείωσης, το αεροσκάφος της ακτοφυλακής βρισκόταν στον διάδρομο», πρόσθεσε.

Εξάλλου ομάδα Γάλλων εμπειρογνωμόνων της Υπηρεσίας Ερευνών και Αναλύσεων (BEA) πολιτικής αεροπορίας αναμένεται σήμερα στην Ιαπωνία, προκειμένου να συμβάλει στην έρευνα για τη σύγκρουση. Η γαλλική BEA συμμετέχει στις τεχνικές έρευνες σε ατυχήματα που συμβαίνουν στο εξωτερικό, ως υπηρεσία της χώρας κατασκευής του αεροσκάφους.

Και η Airbus ανακοίνωσε ότι θα στείλει ομάδα ειδικών για να προσφέρουν «τεχνική βοήθεια» στο ιαπωνικό Γραφείο Ασφάλειας Μεταφορών (JTSB), που είναι αρμόδιο για την έρευνα.

Πυροσβέστες και ομάδες ερευνητών εξέταζαν σήμερα τα απανθρακωμένα συντρίμμια του αεροσκάφους της ακτοφυλακής, ένα Dash 8, το οποίο παραμένει στον διάδρομο προσγείωσης- απογείωσης του αεροδρομίου Χανέντα.

Μερικές εκατοντάδες μέτρα πιο μακριά βρίσκεται το κουφάρι του αεροσκάφους της Japan Airlines.

Οι εσωτερικές πτήσεις στο αεροδρόμιο Χανέντα ακυρώθηκαν χθες μετά το δυστύχημα, αλλά οι περισσότερες διεθνείς εξακολούθησαν να πραγματοποιούνται.

Σήμερα παραμένουν τα προβλήματα στη λειτουργία του αεροδρομίου, κυρίως σε ό,τι αφορά τις εσωτερικές πτήσεις, με περίπου 70 να έχουν ακυρωθεί το πρωί.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *