web analytics

Η «αγαπημένη» συνήθεια των περισσότερων οδηγών που ξυπνά τον κινητήρα κάθε κρύο πρωί – και το ακριβό μυστικό που κρύβει το χειμωνιάτικο καπό.

Η παγωνιά δοκιμάζει τον κινητήρα και τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου. Χωρίς να το αντιληφθούμε, τα χαράματα ή το βράδυ, όπου η θερμοκρασία βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα, μπορεί να προκαλέσουμε βλάβη στον κινητήρα.

Οι χειμερινές καιρικές συνθήκες είναι αφιλόξενες για τα εσωτερικά μέρη του κινητήρα. Η υγρασία και το κρύο δυσχεραίνουν την κατάσταση, ενώ πολλές φορές δυσκολεύουν ακόμα και την εκκίνηση. Χρειάζονται μερικά δευτερόλεπτα από τη στιγμή που βάζουμε μπρος, ώστε το λιπαντικό να κυκλοφορήσει σωστά. Λόγω ψύχους το λάδι γίνεται πιο πηχτό και αργεί να φτάσει σε κάθε σημείο. Έτσι, το να στριφογυρίζουμε τον κινητήρα στις υψηλές στροφές με κρύο λιπαντικό επιταχύνει τη φθορά. Γι’ αυτό και οφείλουμε να τον αφήσουμε να λειτουργήσει ήρεμα και σε χαμηλές στροφές τα πρώτα λεπτά.

Δεν πρέπει με κανέναν τρόπο να ξεκινάμε απότομα, πόσο μάλλον με σπινάρισμα, αφού εκτός από τον κινητήρα χρειάζονται χρόνο και την κατάλληλη θερμοκρασία τα ελαστικά, ο συμπλέκτης και τα συστήματα μετάδοσης. Ακόμα κι αν βιαζόμαστε, συνιστάται να κινηθούμε τα πρώτα χιλιόμετρα με ήπιο γκάζι. Παράλληλα, οι ειδικοί διαψεύδουν τον μύθο ότι ο κινητήρας ζεσταίνεται επαρκώς στο ρελαντί. Αντιθέτως, καταναλώνει περιττό καύσιμο, ρυπαίνει άδικα και ζεσταίνεται πιο αργά. Ακόμα κι αν το όχημα έχει διανύσει 2-3 χιλιόμετρα, ο κινητήρας ενδέχεται να παραμένει ακόμα κρύος, ιδίως αν πρόκειται για ντιζελοκίνητο. Χρυσός κανόνας: αποφεύγουμε τις απότομες επιταχύνσεις μέχρι να φτάσει ο κινητήρας σε κανονική θερμοκρασία.

Θερμαινόμενα καθίσματα, καλοριφέρ στο φουλ, προβολείς και ραδιόφωνο τραβούν ρεύμα από την μπαταρία. Κι επειδή τον χειμώνα η μπαταρία πιέζεται περισσότερο, καλό είναι να τη φορτώνουμε σταδιακά. Η καμπίνα δεν μπορεί να ζεσταθεί πριν ζεσταθεί ο κινητήρας, αφού σχεδόν όλα τα οχήματα χρησιμοποιούν τη θερμότητα του κινητήρα για τη θέρμανση. Αν ο κινητήρας είναι κρύος, θα βγάζει κρύο αέρα, εκτός κι αν ενεργοποιήσουμε το air-condition, το οποίο όμως καθυστερεί να ζεστάνει και επιβαρύνει περαιτέρω την μπαταρία.

Σφυρίγματα και μεταλλικοί ήχοι υποδηλώνουν συχνά πρόβλημα στους ιμάντες ή λάθος ιξώδες λαδιού για το κρύο. Ο χειμώνας δεν συγχωρεί λάθη· χρειάζεται προσοχή για να διατηρήσουμε τον κινητήρα μας υγιή, να παρατείνουμε τη ζωή του, να έχουμε λιγότερες βλάβες και μικρότερη κατανάλωση.

Το σημαντικότερο απ’ όλα είναι να μην παραμελούμε τη σωστή συντήρηση. Τον χειμώνα είναι κρίσιμο το αυτοκίνητο να βρίσκεται σε άριστη κατάσταση, ενώ πάντα πρέπει να δίνουμε χρόνο στα κινούμενα μέρη να προσαρμοστούν στο κρύο. Ακρότητες ισοδυνα- μούν με μηχανική ζημιά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *