Τη στιγμή του συμβάντος δεv βρισκόταν φοιτητής στο ασανσέρ.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε η πρόεδρος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ Άννα Ροκοφύλλου αναφέρεται ότι «άμεσα με προσωπική της εντολή, ξεκίνησε έρευνα ώστε να διευκρινιστούν επακριβώς τα αίτια της πτώσης, να αποδοθούν οι σχετικές ευθύνες και να διασφαλιστεί ότι δεν θα επαναληφθεί στο μέλλον παρόμοιο περιστατικό», ενώ επισημαίνεται, επιπλέον, ότι «η πρόεδρος του ΙΝΕΔΙΒΙΜ προτίθεται να ζητήσει έρευνα και από ανεξάρτητο εξειδικευμένο φορέα , ο οποίος θα εκδώσει επίσης δικό του πόρισμα, ώστε να διασφαλιστεί το αντικειμενικότερο της διαδικασίας».
Σε ό,τι αφορά την συντήρηση των ανελκυστήρων των φοιτητικών εστιών το ΙΝΕΔΙΒΙΜ ενημερώνει πως «είχε προκηρύξει από το Σεπτέμβριο του 2022 διαγωνισμό, ο οποίος επικυρώθηκε στην εγνωσμένης αξιοπιστίας εταιρεία OTIS».
«Οι εργασίες επισκευής από την εταιρεία ολοκληρώθηκαν τον Αύγουστο του 2023, οπότε και πιστοποιήθηκαν αρμοδίως οι ανελκυστήρες, όπως προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία, από την πλέον αναγνωρισμένη εταιρεία TUV Austria με ISO πιστοποιητικά, τα οποία λήγουν το 2026. Από 1/8/2023, μέχρι και σήμερα, μέσω υπογραφής σχετικών συμβάσεων, το ΙΝΕΔΙΒΙΜ έχει διασφαλίσει ότι οι ανελκυστήρες των Φοιτητικών Εστιών αρμοδιότητάς της, δεν έμειναν ούτε μια μέρα χωρίς συντήρηση. Από την σύμβαση που έχει υπογράψει με το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, η εταιρεία OTIS έχει την υποχρέωση να συντηρεί –και το πράττει, όπως πιστοποιείται και από τα πρακτικά παραλαβής που αποστέλλονται κάθε μήνα – τους ανελκυστήρες στις εστίες αρμοδιότητας ΙΝΕΔΙΒΙΜ. Η σύμβαση προβλέπει μάλιστα τακτική συντήρηση δύο φορές το μήνα από πιστοποιημένους τεχνίτες και έκτακτες συντηρήσεις, όποτε απαιτηθεί, εντός 24ωρών», διευκρινίζεται.
«Μέγιστη προτεραιότητα μας είναι η ασφάλεια των φοιτητών που διαβιούν στις εστίες. Για το λόγο αυτό τηρούμε απόλυτα όσα προβλέπει η νομοθεσία κι έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα όσον αφορά τους ελέγχους, τις συντηρήσεις κι επισκευές, καθώς και τις πιστοποιήσεις του εξοπλισμού των εγκαταστάσεων», επισήμανε η κ. Ροκοφύλλου.
«Για το περιστατικό του ανελκυστήρα στην Γ’ Φοιτητική Εστία του ΑΠΘ εκλήθη άμεσα η ανάδοχος εταιρεία η οποία έχει αναλάβει την συντήρηση των ανελκυστήρων των εστιών. Παράλληλα, ενημερώθηκε το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ), το οποίο, ως κατά νόμον αρμόδιο νομικό πρόσωπο, έχει αναθέσει στην εν λόγω εταιρεία τη συντήρηση του συνόλου των ανελκυστήρων των Φοιτητικών Εστιών του Α.Π.Θ», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρύτανης του ΑΠΘ, καθηγητής Χαράλαμπος Φείδας.
Διευκρίνισε δε ότι «αναμένεται η σύνταξη τεχνικής έκθεσης για τη διερεύνηση του συγκεκριμένου περιστατικού», σημειώνοντας ότι «για το σύνολο των εστιών που εξυπηρετεί τους φοιτητές και φοιτήτριες του ΑΠΘ, οι αρμοδιότητες που σχετίζονται μεταξύ άλλων με την συντήρηση των υποδομών και τις αντίστοιχες εργολαβίες, ανήκουν στο ΙΝΕΔΙΒΙΜ».
Τόνισε, τέλος, ότι «ανεξάρτητα από το περιστατικό αυτό, η ενίσχυση της χρηματοδότησης για την αναβάθμιση των υποδομών των φοιτητικών εστιών αποτελεί διαχρονικό αίτημα του ιδρύματος και προτεραιότητα της παρούσας πρυτανικής αρχής».
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε νωρίτερα ο Σύλλογος Οικότροφων Φοιτητών Εστιών Θεσσαλονίκης (ΣΟΦΕΘ) ανέφερε ότι «είχε προειδοποιήσει για την κατάσταση αυτή, για αυτό κιόλας έθετε στις διεκδικήσεις του, να γίνει άμεσα ανακαίνιση όλων των κτιρίων των εστιών σε ΑΠΘ και ΠΑΜΑΚ περιλαμβάνοντας την αντιπυρική, αντιπλημμυρική και αντισεισμική προστασία». Επεσήμανε δε ότι «όλοι οι υπεύθυνοι για τα ζητήματα των εστιών αδιαφορούσαν για επιχειρήματα αυτά όλο το προηγούμενο διάστημα».
Οι βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Δελής και Λεωνίδας Στολτίδης κατέθεσαν αναφορά προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκο Πιερρακάκη, κοινοποιώντας του την ανακοίνωση του ΣΟΦΕΘ. «Καταθέτουμε αναφορά την απόφαση του Συλλόγου Οικότροφων Φοιτητικών Εστιών Θεσσαλονίκης, στην οποία ζητούν μεταξύ άλλων πλήρη αντικατάσταση των ανελκυστήρων με νέους και σύγχρονους, αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης για την πλήρη κάλυψη των αναγκών συντήρησης των εστιών αλλά και για την ουσιαστική αναβάθμιση των σπουδών με σύγχρονες υποδομές και την άμεση ανέγερση νέων εστιών χωρίς καθεστώς ΣΔΙΤ, με ευθύνη του κράτους», αναφέρεται στο κείμενο της κοινοβουλευτικής παρέμβασης του ΚΚΕ.