Εκατοντάδες πολίτες εκμεταλλεύτηκαν την μεταμεσονύχτια πιλοτική εφαρμογή λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης και έξι λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ τα ξημερώματα Κυριακής για τις μετακινήσεις τους. Ακριβώς μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, βρέθηκε στον σταθμό «Αγία Σοφία» του μετρό για την πρώτη φορά που εφαρμόζεται στην πόλη 24ωρη πιλοτική λειτουργία, συνοδευόμενος από στελέχη της Ελληνικό Μετρό και τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ Κώστα Ταγγίρη.
«Στόχος μας είναι να δοκιμάσουμε πώς θα λειτουργήσει αυτή η επιλογή, ώστε στο μέλλον —αφού διασφαλίσουμε και την κυκλοφορία των υπολοίπων δεκαπέντε συρμών που έρχονται στο Μετρό— να εφαρμόσουμε το μέτρο στον χρόνο που έρχεται», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών, εκφράζοντας την ελπίδα «ότι θα αποδώσει το μέτρο, καθώς το μετρό Θεσσαλονίκης έχει ένα χαρακτηριστικό: το έχουν αγαπήσει οι νέοι άνθρωποι, η Θεσσαλονίκη είναι “φοιτητούπολη” και είναι μέρα που ακόμη βρίσκονται φοιτητές στην πόλη».
Ο κ. Ταχιάος στάθηκε και στην παράλληλη πιλοτική 24ωρη λειτουργία λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ. «Δοκιμαστικά, πιλοτικά, είναι μέρες γιορτής, μέρες που πρέπει να στηρίξουμε και την αγορά. Θα γίνει και την επόμενη εβδομάδα», είπε. Η δράση συνοδεύεται από αντίστοιχη του ΟΑΣΘ. Όλα προέρχονται από συνεργασία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τους δύο τομείς — τον τομέα Υποδομών, όπου προΐστανται ο κ. Χρίστος Δήμας (και ο κ. Ταχιάος), και τον τομέα Μεταφορών όπου ο κ. Κυρανάκης. Στον ΟΑΣΘ, να μην ξεχνάμε, διατέθηκαν τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία που ήρθαν στην Ελλάδα. Οι συγκοινωνίες έχουν βελτιωθεί σημαντικά, αλλά έχουμε ακόμη δρόμο μπροστά μας, ανέφερε ο υφυπουργός, τονίζοντας ότι για την κυβέρνηση οι δημόσιες συγκοινωνίες αποτελούν προτεραιότητα.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ Κώστας Ταγγίρης αναφέρθηκε στην ασφάλεια των μετακινήσεων που παρέχει το πιλοτικό μέτρο σε πολίτες και εργαζόμενους. «…και τα λεωφορεία είναι σήμερα στις μικρές και μεγάλες συνοικίες της Θεσσαλονίκης, εξυπηρετούν όσους θέλουν να μετακινηθούν μετά τα μεσάνυχτα, κυρίως τους εργαζομένους στην εστίαση και τη διασκέδαση, τους νέους, όλους όσοι το επιθυμούν. Είναι μια πιλοτική εφαρμογή που προσφέρει ασφάλεια στις μετακινήσεις και θα επαναληφθεί πιλοτικά στις 27 Δεκεμβρίου». Όπως είπε ο κ. Ταγγίρης, ο ΟΑΣΘ μπορεί να προσφέρει ποιοτικές αστικές συγκοινωνίες. «Η εποχή που ο ΟΑΣΘ με τα δρομολόγιά του προκαλούσε θυμό και οργή, δικαιολογημένα, ανήκει στο παρελθόν», υπογράμμισε.
Ο υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος, ερωτηθείς για την ανακοίνωση του σωματείου εργαζομένων του μετρό Θεσσαλονίκης ότι η επέκταση είναι πρωτίστως ζήτημα ασφάλειας, σχολίασε ότι «είναι βγαλμένη από τα χειρότερα συνδικαλιστικά αρχεία και μάλιστα με πολύ πολιτικά χαρακτηριστικά», προσθέτοντας ότι «ο ανθρώπινος παράγων έχει μειωθεί στον ελάχιστο βαθμό… Θα ήταν καλό να είναι πολύ προσεκτικοί όσοι επιχειρούν να εκθέσουν ένα μετρό που είναι από τα πιο αξιόπιστα της Ευρώπης, αξιόπιστη λύση για τις μετακινήσεις. Η λειτουργία του στοχεύει κυρίως στην ασφάλεια των νέων και όλων των ανθρώπων που αυτές τις ώρες μπορεί να έχουν πιει κάτι παραπάνω και είναι σημαντικό να γυρίσουν με ασφάλεια στα σπίτια τους», κατέληξε ο κ. Ταχιάος.
Η 24ωρη πιλοτική λειτουργία θα επαναληφθεί στις 27 Δεκεμβρίου. Οι λεωφορειακές γραμμές που συμμετέχουν είναι οι 6, 14, 27 και 32 του ΟΑΣΘ και οι γραμμές 58 και 66 που λειτουργούν από την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης/Σερρών ΑΕ.
