Συνεχίστηκε με εντονότερο ρυθμό η άνοδος του δείκτη τιμών καταναλωτή και τον Νοέμβριο του τρέχοντος έτους, καθώς κινήθηκε στο +2,4% έναντι +2% τον Οκτώβριο, επαναλαμβάνοντας το ίδιο ποσοστό αύξησης που είχε καταγραφεί και τον Νοέμβριο του 2024.
Το κύριο βάρος της επιτάχυνσης μεταφέρθηκε και πάλι στα τρόφιμα, με τις μεγαλύτερες ανατιμήσεις να καταγράφονται στα κρέατα (+13%), στα φρούτα (+9%), στις σοκολάτες (+22,9%) και στον καφέ (+20,7%), ενώ αντίθετα το ελαιόλαδο έγινε φθηνότερο κατά 37,6%. Πιέσεις ασκήθηκαν επίσης από τις αυξήσεις σε: ενοίκια (+8,6%), ένδυση-υπόδηση (+1,3%), ηλεκτρικό ρεύμα (+4,5%), πετρέλαιο κίνησης (+2%), αεροπορικά εισιτήρια (+4,2%), πακέτα διακοπών (+6,3%), καταστήματα εστίασης (+7,7%), ξενοδοχεία (+1,7%), κομμωτήρια (+4,1%) και ασφάλιστρα υγείας (+7%).
Στη σύγκριση Νοεμβρίου – Οκτωβρίου εμφανίστηκαν νέες αυξήσεις, μεταξύ άλλων, σε μοσχάρι (+2,7%), πουλερικά (+2,3%), καφέ (+2,9%), ηλεκτρισμό (+3,5%), πετρέλαιο θέρμανσης (+3,3%) και καύσιμα-λιπαντικά (+1,2%).
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της , η άνοδος του γενικού δείκτη προήλθε από τις εξής μεταβολές στις δώδεκα βασικές ομάδες:
* «Διατροφή» και μη αλκοολούχα ποτά +2,7%, λόγω ακριβότερων ψωμιού-δημητριακών, κρεάτων, νωπών ψαριών, γαλακτοκομικών-αυγών, φρούτων, σοκολάτας, προϊόντων ζαχαροπλαστικής και καφέ· μετριάστηκε από τη σημαντική πτώση του ελαιόλαδου, των λαχανικών και των σαλτσών-καρυκευμάτων.
* «Αλκοολούχα ποτά και καπνός» +1,7%, από τσιγάρα και μη σερβιριζόμενα ποτά.
* «Ένδυση και υπόδηση» +1,3%, σε όλα σχεδόν τα ενδύματα και υποδήματα.
* «Στέγαση» +3,7%, λόγω ενοικίων, επισκευών, οικιακών υπηρεσιών και ηλεκτρικού ρεύματος· περιορίστηκε από πτώση στο φυσικό αέριο και το πετρέλαιο θέρμανσης.
* «Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες» +0,5%, από είδη άμεσης κατανάλωσης και οικιακές υπηρεσίες, ενώ μειώθηκαν οι τιμές σε οικιακές συσκευές και επισκευές.
* «Υγεία» +0,6%, λόγω ακριβότερων ιατρικών, οδοντιατρικών, παραϊατρικών υπηρεσιών και νοσοκομειακής περίθαλψης· αντισταθμίστηκε εν μέρει από φθηνότερα φάρμακα.
* «Μεταφορές» +0,7%, από καινούργια αυτοκίνητα, ανταλλακτικά, πετρέλαιο κίνησης, συντήρηση οχημάτων, αεροπορικά εισιτήρια· μετριάστηκε από πτώση σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα και βενζίνη.
* «Επικοινωνίες» +0,5%, κυρίως στις τηλεφωνικές χρεώσεις.
* «Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες» +0,7%, από διαρκή αγαθά αναψυχής, πολιτιστικές εκδηλώσεις και πακέτα διακοπών, ενώ έπεσαν οι τιμές οπτικοακουστικού εξοπλισμού και υπολογιστών.
* «Εκπαίδευση» +2,8%, λόγω αυξημένων διδάκτρων σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια.
* «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια» +7,4%, σε εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, καφενεία, κυλικεία, ξενοδοχεία, μοτέλ και πανδοχεία.
* «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες» +0,6%, από κομμωτήρια, καταστήματα προσωπικής φροντίδας και ασφάλιστρα υγείας, ενώ υποχώρησαν άλλα είδη ατομικής φροντίδας και ασφάλιστρα οχημάτων.
Ταυτόχρονα, ο γενικός δείκτης τον Νοέμβριο 2025 σημείωσε οριακή άνοδο 0,1% σε σχέση με τον Οκτώβριο 2025, ενώ πέρυσι στην ίδια σύγκριση είχε καταγραφεί πτώση 0,4%.
Στο πεδίο του εναρμονισμένου πληθωρισμού, ο δείκτης διαμορφώθηκε στο +2,8% τον Νοέμβριο 2025 έναντι του Νοεμβρίου 2024, έναντι +3% που είχε σημειωθεί την αντίστοιχη περυσινή σύγκριση. Σε μηνιαία βάση, ο εναρμονισμένος δείκτης υποχώρησε κατά 0,1%, έναντι πτώσης 1,2% που είχε καταγραφεί μεταξύ Νοεμβρίου και Οκτωβρίου 2024.
