web analytics

Η αναφορά Πιερρακάκη για το μέλλον των ΕΛΤΑ

«Στο σχέδιο, το οποίο η μεταβατική διοίκηση θα διαχειριστεί, δεν προβλέπεται κλείσιμο, προβλέπεται μετασχηματισμός», υπογράμμισε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, πληροφορώντας την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας ότι στο πλαίσιο αυτό θα υπάρξει μετασχηματισμός 158 καταστημάτων. «Βάζω αστερίσκο στις περιπτώσεις που υπάρχει άλλο κατάστημα της courier-ΕΛΤΑ, στα 100 ή στα 200 μέτρα. Αντικειμενικά, για έναν οργανισμό που πρέπει να τον διαφυλάξουμε, το να υπάρχει μια εναλλακτική στα 100 ή στα 200 μέτρα, είναι κάτι ορθολογικό να το λάβουμε υπόψη μας στην αναδιάρθρωση του δικτύου. Στα υπόλοιπα 113 καταστήματα θα υπάρξει μετασχηματισμός, μόνο όταν βρεθεί πράκτορας των ΕΛΤΑ και διασφαλιστεί ότι όλοι οι πολίτες έχουν ενημερωθεί για τη μετάβαση», τόνισε ο κ. Πιερρακάκης, σημειώνοντας πως «υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον τοπικών καταστηματαρχών, ανθρώπων της γειτονιάς».

«Εξετάζουμε τις ανάγκες εξυπηρέτησης κάθε περιοχής, πού πληρώνονταν οι περισσότεροι λογαριασμοί, πού υπήρχε αυξημένη χρήση εργοσήμου, πού κυριαρχούσε η αποστολή δεμάτων και μόνο αν υπάρχει κοντινό τραπεζικό κατάστημα ή ΑΤΜ και διασφαλίζεται στο 100% η εξυπηρέτηση του πολίτη, θα προχωρήσουμε στην αναδιοργάνωση. Γι’ αυτό 17 καταστήματα, από την αρχική λίστα, τελικά δεν θα μετασχηματιστούν, γιατί καλύπτουν κρίσιμες ανάγκες τραπεζικών συναλλαγών. Αυτό δείχνει ότι υπάρχει αλλαγή στο σχέδιο, αυτό δείχνει ότι καμία απόφαση δεν λαμβάνεται μηχανιστικά, αυτό δείχνει ότι καμία τοπική κοινωνία δεν μένει μετέωρη», ανέφερε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Κεντρικός πυλώνας της νέας προσέγγισης αποτελεί το shop in shop, επισήμανε ο κ. Πιερρακάκης και διευκρίνισε: «Είναι η παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών μέσα σε ήδη λειτουργούντα καταστήματα της γειτονιάς. Υιοθετήθηκαν και από την προηγούμενη κυβέρνηση και λειτουργούν ήδη σε 500 σημεία σε όλη τη χώρα και έχουν αποδείξει ότι μπορούν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά με εμφανή σήμανση των ΕΛΤΑ, με βασικές ταχυδρομικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, με διευρυμένο ωράριο εξυπηρέτησης και με σημαντικά χαμηλότερο λειτουργικό κόστος το οποίο οφείλουμε να λάβουμε υπόψη μας, αν όντως μας ενδιαφέρει ο Οργανισμός και εμάς μας ενδιαφέρει ο Οργανισμός».

«Το Ταχυδρομείο μετασχηματίζεται», υπογράμμισε ο κ. Πιερρακάκης, «για να μπορέσει να παραμείνει παρόν. Τα πρακτορεία ΕΛΤΑ είναι συνεργαζόμενα σημεία εξυπηρέτησης που θα λειτουργήσουν βάσει σύμβασης με την ΕΛΤΑ ΑΕ». Όπως διευκρίνισε, οι υπηρεσίες, οι τιμές, οι όροι παροχής και η διαδικασία καθορίζονται αποκλειστικά από την ΕΛΤΑ που θα διατηρήσει πλήρη έλεγχο και εποπτεία κι έτσι θα διασφαλιστεί η εξυπηρέτηση μικρών κοινοτήτων εκεί όπου ένα πλήρες κατάστημα δεν είναι επιχειρησιακά ή οικονομικά βιώσιμο αλλά η φυσική παρουσία του κράτους παραμένει αναγκαία.

Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών δεν δίστασε να παραδεχθεί ότι δεν είχαν διερευνηθεί στο έπακρο οι δυνατότητες εναλλακτικών σε όλες τις περιοχές που θα έπρεπε να είχαν εξεταστεί πριν ανακοινωθεί κλείσιμο καταστημάτων. Κάλεσε παράλληλα τα κόμματα να παρατηρήσουν τι συμβαίνει σε οποιαδήποτε χώρα του πλανήτη, αυτή τη στιγμή, όπου αναζητούν τις αντίστοιχες λύσεις για να διαχειριστούν τόσο τα κόστη τους όσο και την κάλυψη για όλους. «Λίγο πολύ αντιμετωπίζουμε όλοι την ίδια εξίσωση για τα ταχυδρομεία μας» κατέληξε ο κ. Πιερρακάκης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *