Κατά το πρώτο εννιάμηνο του 2025 ο αριθμός των ταξιδιωτών στο εξωτερικό ενισχύθηκε σχεδόν κατά 20% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, σύμφωνα με στοιχεία της Visa. Τα ίδια δεδομένα αποκαλύπτουν ότι η συνολική δαπάνη ενισχύθηκε επίσης κατά 20%. Η μεγαλύτερη άνοδος στον αριθμό των ταξιδιωτών σημειώθηκε τους θερινούς μήνες (Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο), όπου η αύξηση ξεπέρασε το 20%, ενώ οι συνολικές δαπάνες εκτοξεύτηκαν κατά 25% μέσα στο ίδιο χρονικό διάστημα.
Οι Έλληνες ταξιδιώτες δείχνουν μια ξεκάθαρη προτίμηση στους προορισμούς εντός Ευρώπης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Visa, πάνω από το 80% των συνολικών διασυνοριακών δαπανών πραγματοποιείται εντός του ΕΟΧ, ενώ οι πέντε πιο δημοφιλείς προορισμοί για τους Έλληνες είναι: Ιταλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Τουρκία. Όσον αφορά τους προορισμούς με τη μεγαλύτερη άνοδο ταξιδιωτών στο εννιάμηνο (Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2025), η Αίγυπτος σημείωσε άνοδο άνω του 80%, ενώ η Ιαπωνία περίπου 70%. Ακολουθούν η Αλβανία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Σλοβενία.
Τα δεδομένα αναδεικνύουν τις κορυφαίες πέντε κατηγορίες δαπανών για τους Έλληνες: εστιατόρια, τρόφιμα και παντοπωλεία, καταλύματα, ένδυση και αξεσουάρ και καταστήματα λιανικής. Οι πρώτες πέντε χώρες με τη μεγαλύτερη δαπάνη είναι: Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία.
Η ανάλυση της Visa εντοπίζει διαφοροποιήσεις στην καταναλωτική συμπεριφορά στους πέντε κορυφαίους προορισμούς. Στην Ιταλία, το 20% των συνολικών δαπανών κατευθύνεται στην κατηγορία «ένδυση και αξεσουάρ», ποσοστό που ξεπερνά κατά πολύ τον μέσο όρο των υπόλοιπων χωρών (12%). Στη Γερμανία, οι δαπάνες για τρόφιμα και παντοπωλεία είναι σχεδόν διπλάσιες από τον μέσο όρο. Στη Γαλλία, οι καταναλωτές ξοδεύουν 3% περισσότερο από τον μέσο όρο στην ψυχαγωγία. Τέλος, στο Ηνωμένο Βασίλειο οι αγορές σε πολυκαταστήματα είναι αυξημένες κατά 4% σε σύγκριση με τον μέσο όρο, όπως αναφέρθηκε στο ΑΠΕ ΜΠΕ.
Ο Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα, τόνισε: «Κάθε ταξίδι πρέπει να είναι απλό: ένα tap της κάρτας, ένα αξιόπιστο δίκτυο, παντού. Καθώς οι Έλληνες εξερευνούν περισσότερους προορισμούς, επενδύουμε μαζί με τράπεζες και εμπόρους για να φέρουμε σύγχρονες δυνατότητες: από tokenized checkout έως ανέπαφες συναλλαγές, σε κάθε σημείο της διαδρομής, οι πληρωμές να λειτουργούν αθόρυβα στο παρασκήνιο».
