Συγκίνηση και θλίψη έχει προκαλέσει στη Λέσβο ο αιφνίδιος θάνατος της 36χρονης ιατρού του νοσοκομείου Μυτιλήνης, η οποία έχασε τη ζωή της μόλις τέσσερις ημέρες μετά τη γέννα.
Παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των συναδέλφων της, τόσο στη Μυτιλήνη όσο και στην Αθήνα, η 36χρονη δεν κατάφερε να κρατηθεί στη ζωή, ρίχνοντας σε βαρύ πένθος την οικογένειά της, τους γνωστούς της και την ιατρική κοινότητα του νησιού.
Η νεαρή γιατρός εργαζόταν επί σειρά ετών στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών του νοσοκομείου Μυτιλήνης, ενώ πρόσφατα είχε διοριστεί στο ΕΚΑΒ.
Συνάδελφοι και ασθενείς περιγράφουν έναν άνθρωπο με ακεραιότητα, επαγγελματισμό και έντονη αφοσίωση στον ασθενή. Μια γιατρό που, όπως αναφέρουν, ήταν πάντα διαθέσιμη, με χαμόγελο και παρούσα στο καθήκον της, ακόμη και όταν ήταν σε προχωρημένη κύηση.
«Δεν έχει διευκρινιστεί τι ακριβώς συνέβη»
Βαθιά συγκλονισμένος, ο σύντροφός της μίλησε στο Live News, περιγράφοντας τη ραγδαία επιδείνωση της κατάστασής της.
«Αυτό που συνέβη έχει κατά πάσα πιθανότητα 80 με 90% θνησιμότητα. Είναι μία στο εκατομμύριο, κατά πάσα πιθανότητα», δήλωσε.
Όπως υπογράμμισε, ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί τι ακριβώς συνέβη.
«Είναι αδιάγνωστο τι συνέβη. Είναι κάτι που μπορεί να εκδηλωθεί μετά τη γέννα. Απλώς θα σας πω ότι η όλη κατάσταση ήταν ραγδαία επιδείνωση και δεν ανταποκρινόταν σε τίποτα. Όλα έγιναν σύμφωνα με το πρωτόκολλο. Και δεν ανέκαμψε ποτέ», ανέφερε.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι όλοι βρίσκονταν δίπλα της από την αρχή.
«Δεν γνωρίζουμε αν είχε μικρόβιο. Ο οργανισμός της παρουσίασε μία ραγδαία αντίδραση, η οποία δεν μπορούσε να αντιμετωπιστεί. Από την πρώτη στιγμή ήμασταν δίπλα της, όλοι», είπε.
Από τον τοκετό στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας
Σύμφωνα με όσα ανέφερε συγγενικό της πρόσωπο, η νεαρή γιατρός δεν πρόλαβε καν να επιστρέψει στο σπίτι της μετά τη γέννα.
«Μετά τον τοκετό, μετά από δύο ημέρες. Την επόμενη, άρχισε να πονάει. Δεν πρόλαβε να γυρίσει στο σπίτι. Παρασκευή γέννησε, Δευτέρα την εισήγαγαν στη ΜΕΘ και την Τρίτη…», ανέφερε.
Ο διευθυντής της Μαιευτικής Κλινικής περιέγραψε το χρονικό της επιδείνωσης.
«Η γυναίκα γέννησε την Παρασκευή το μεσημέρι με φυσιολογικό τοκετό, μη επεμβατικό. Και παρουσίασε τα συμπτώματα από Κυριακή ξημερώματα και μετά. Όπου άρχισε να επιδεινώνεται η υγεία της, όπου και τη μεταφέραμε τη Δευτέρα στη ΜΕΘ του νοσοκομείου μας», είπε.
Η κατάστασή της κρίθηκε ιδιαίτερα σοβαρή και αποφασίστηκε η άμεση μεταφορά της στην Αθήνα.
Ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ, Μιχάλης Γιαννάκος, ανέφερε ότι η υγεία της επιδεινώθηκε δραματικά κατά τη διακομιδή.
«Έγινε διακομιδή αλλά η υγεία της επιδεινώθηκε πολύ εντός του αεροσκάφους», είπε.
«Μου είχε σώσει τη ζωή»
Ιδιαίτερα συγκινητική είναι η μαρτυρία ασθενούς της 36χρονης γιατρού, ο οποίος μίλησε στο Live News και αποκάλυψε ότι η γιατρός του είχε σώσει τη ζωή.
Όπως είπε, είχε πάει στα Επείγοντα με ενοχλήσεις, χωρίς να πιστεύει ότι επρόκειτο για κάτι σοβαρό.
«Είχα κάποιες ενοχλήσεις αλλά δεν ένιωσα κάτι. Μου έκανε εξετάσεις, η Μάγδα η αείμνηστη μου έκανε εξετάσεις, καρδιογραφήματα. Δεν μου έβρισκαν κάτι και εγώ θεώρησα ότι όλα καλά, όλα εντάξει, αφού δεν βρίσκουν τίποτα, λέω, φεύγω», ανέφερε.
Η γιατρός, όμως, όπως περιγράφει, ζήτησε από μόνη της να γίνει εξέταση τροπονίνης, η οποία έδειξε πρόβλημα.
«Για καλή μου τύχη, στις εξετάσεις αίματος, είχε δώσει και για να μου κάνουν εξέταση τροπονίνη, το ένζυμο της καρδιάς, για να δουν αν είναι αυξημένο ή όχι. Χωρίς να το γνωρίζω εγώ. Εκείνη από μόνη της δηλαδή πήρε για να μου κάνει εξέταση τροπονίνης», είπε.
Το αποτέλεσμα οδήγησε στην παραμονή του στο νοσοκομείο και στη συνέχεια αποδείχθηκε ότι είχε φραγμένη αρτηρία.
«Το οποίο ήταν αυξημένο στο αίμα μου, με αποτέλεσμα να με κρατήσουν μέσα. Και να αποδειχθεί ότι τελικά όντως, είχα φραγμένη αρτηρία. Γιατί μετά μου βάλανε stent», ανέφερε.
Ο ίδιος περιέγραψε και την τελευταία εικόνα που κράτησε από τη γιατρό που, όπως λέει, του έσωσε τη ζωή.
«Όταν βγήκα απ’ το νοσοκομείο, πήγα, τη βρήκα πάνω στα Επείγοντα και την ευχαρίστησα. Δύο τρεις φορές πήγα. Την ευχαρίστησα και εκείνη μου χαμογέλασε. Δεν μου είπε τίποτα άλλο η Μάγδα», είπε συγκινημένος.
Ο θάνατος της 36χρονης έχει προκαλέσει βαθιά θλίψη στη Λέσβο, όπου ήταν ιδιαίτερα αγαπητή τόσο στους συναδέλφους της όσο και στους ασθενείς που είχε φροντίσει όλα αυτά τα χρόνια.
Για όσους τη γνώρισαν, η μνήμη της θα παραμείνει συνδεδεμένη με την προσφορά, την καλοσύνη και την αφοσίωση στο ιατρικό λειτούργημα.
