Στην ολοκλήρωση της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου του ΑΔΜΗΕ, ύψους 1 δισ. ευρώ, εξέλιξη που συνδέεται άμεσα με την επιτάχυνση του επενδυτικού του προγράμματος, αναφέρθηκε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Διαχειριστή κ. Μάνος Μανουσάκης, μιλώντας στο podcast «Στην Πρίζα».
«Η επιτυχία της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου είναι ουσιαστικά η “αλλαγή σελίδας” για τον ΑΔΜΗΕ. Αποτελεί την επιβεβαίωση της εξέλιξης του Διαχειριστή όλα αυτά τα χρόνια και αντικατοπτρίζει τη συνολική ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας» είπε ο κ. Μανουσάκης. Πρόσθεσε ότι η εταιρεία είναι πλέον ορατή από κεφάλαια διεθνούς εμβέλειας που πραγματοποιούν στρατηγικές τοποθετήσεις.
Επισήμανε πως σε ό,τι αφορά τη δημόσια εγγραφή της ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών για 262 εκατ. ευρώ, οι προσφορές που κατατέθηκαν από τους επενδυτές έφτασαν τα 3,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 2,8 δισ. ευρώ προήλθαν από το διεθνές βιβλίο προσφορών και τα υπόλοιπα από το εγχώριο επενδυτικό κοινό. Λόγω της ταχείας εισόδου ΑΠΕ, εξήγησε πώς έχει μεταβληθεί ο τρόπος με τον οποίο οι αγορές αντιμετωπίζουν πλέον τους Διαχειριστές, καθώς από «ομόλογα χαμηλής απόδοσης, διακρίνουν πλέον σημαντική ανάπτυξη», ειδικά σε ό,τι αφορά την περαιτέρω διασυνδεσιμότητα των ευρωπαϊκών κρατών.
Αναφερόμενος στα έργα διασυνδέσεων που θα χρηματοδοτηθούν από τα κεφάλαια της αύξησης και τα οποία εντάσσονται στον πυρήνα της ενεργειακής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σημείωσε πως οι διασυνδέσεις των Δωδεκανήσων και των νησιών του βορείου Αιγαίου θα έχουν ολοκληρωθεί εντός της επόμενης τετραετίας. Για τη διασύνδεση Ελλάδας-Ιταλίας έχει ξεκινήσει η πρώτη έρευνα βυθού και ωριμάζει το αίτημα χρηματοδότησης ως Έργο Κοινού και Αμοιβαίου Ενδιαφέροντος. Όπως είπε, την τελευταία 9ετία ο ΑΔΜΗΕ έχει αντλήσει ουσιώδη ευρωπαϊκά κονδύλια για την ανάπτυξη κρίσιμων υποδομών, η ολοκλήρωση των οποίων ήταν έγκαιρη, γεγονός που αναγνωρίστηκε ως ιστορικό επίτευγμα από την Ε.Ε. Αναφέρθηκε ακόμη στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων που πραγματοποιεί τη δέουσα επιμέλεια για όλα τα έργα, χαρακτηρίζοντάς την ως έναν από τους κυριότερους συνεργάτες του Διαχειριστή.
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο το στρατηγικό όραμα του ΑΔΜΗΕ, το οποίο συμβαδίζει με την ενεργειακή πολιτική της κυβέρνησης, είναι η μετατροπή του σε περιφερειακή δύναμη στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με έργα που θα ενισχύσουν την ενεργειακή ασφάλεια της περιοχής.
«Ο ΑΔΜΗΕ πρέπει να καταστεί περιφερειακός παράγοντας στη βιομηχανία της μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας, ώστε να συνδράμουμε στην αναβάθμιση της Ελλάδας, της οικονομίας της και της γεωπολιτικής της θέσης», κατέληξε.
