web analytics

Στάσσης: Το σχέδιο που θα τριπλασιάσει τα κέρδη της ΔΕΗ έως το 2030 — οι κινήσεις που αλλάζουν τα δεδομένα

Τον τριπλασιασμό των καθαρών κερδών της ΔΕΗ έως το 2030, στα 1,5 δισ. ευρώ από 0,45 δισ. ευρώ το 2025, έθεσε ως στόχο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης παρουσιάζοντας σήμερα στη γενική συνέλευση των μετόχων το νέο επιχειρηματικό σχέδιο της εταιρείας 2026-2030 που περιλαμβάνει επενδύσεις ύψους 24,2 δισ. ευρώ.

Η ανάπτυξη, όπως ανέφερε, θα βασιστεί σε 3 πυλώνες:

«Πρώτον, υπογράμμισε, επιταχύνουμε τις επενδύσεις στις βασικές μας αγορές, την Ελλάδα και τη Ρουμανία. Διαθέτουμε ισχυρή παρουσία και στις δύο χώρες και είμαστε έτοιμοι να εκμεταλλευτούμε την ανάπτυξη των ΑΠΕ και της ευέλικτης παραγωγής τα επόμενα πέντε χρόνια.

Δεύτερον, διευρύνουμε την παρουσία μας στην περιοχή, εντάσσοντας Πολωνία, Σλοβακία και Ουγγαρία στις χώρες-στόχους. Η αναμενόμενη άνοδος της ζήτησης, η απόσυρση μονάδων ορυκτών καυσίμων και οι περιορισμένες διασυνδέσεις δημιουργούν στενότητα στο σύστημα και ευνοούν υψηλότερες αποδόσεις σε νέες επενδύσεις. Σε αυτό το περιβάλλον, η ΔΕΗ είναι από τους ελάχιστους παίκτες με δυνατότητα ανάπτυξης ΑΠΕ μεγάλης κλίμακας.

Τρίτον, εισερχόμαστε δυναμικά στα Data Centers. Η πρώτη φάση αναμένεται να λειτουργήσει έως το τέλος του 2028, ενώ η δυνατότητα επέκτασης στο 1 GW παραμένει ανοιχτή, χωρίς να περιλαμβάνεται ακόμη στο πλάνο».

Ο κ. Στάσσης προέβη σε απολογισμό της πορείας από το 2019, επισημαίνοντας ότι:

-Από το 2019 τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) παρά την πανδημία και την ενεργειακή κρίση, αυξήθηκαν από 0,3 δισ. σε 2,0 δισ.

-Στο σύνολο της περιόδου από το 2019 έως σήμερα, η συνολική απόδοση για τους μετόχους φτάνει το +866%, έναντι +113% για τον δείκτη EuroStoxx Utilities. Η απόδοση αυτή στηρίζεται τόσο στην άνοδο της τιμής της μετοχής όσο και στην επανέναρξη διανομής μερίσματος από το 2024 και μετά.

Ο επικεφαλής της ΔΕΗ σημείωσε επίσης ότι το 2026 αποτελεί ιστορικό ορόσημο, καθώς ολοκληρώνεται η απολιγνιτοποίηση και η ΔΕΗ καθίσταται εταιρεία χωρίς λιγνίτη, νωρίτερα από πολλούς μεγάλους ευρωπαϊκούς ομίλους.

Η γενική συνέλευση ενέκρινε τη διανομή μερίσματος για τη χρήση 2025, ύψους 0,60 ευρώ ανά μετοχή, που είναι αυξημένο κατά 50% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *