web analytics

Ανδρουλάκης αποκαλύπτει: Αυτός είναι ο μόνος παράγοντας που εγγυάται σταθερότητα χωρίς εξαρτήσεις

«Η μοναδική επιλογή που εγγυάται τη σταθερότητα, τη συνέπεια, την αξιοπιστία, χωρίς δεσμεύσεις σε συμφέροντα, είναι η ψήφος στο ΠΑΣΟΚ. Επειδή διαθέτει πρόγραμμα, στελέχη, πολιτική κουλτούρα δημοκρατίας και διακυβέρνησης», υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, σε προεγγεγραμμένη συνέντευξή του στο ΕΡΤnews και τον δημοσιογράφο Γιώργο Κουβαρά.

Ο κ. Ανδρουλάκης προσδιόρισε τα γνωρίσματα της πολιτικής αλλαγής, την οποία θα ενσαρκώσει και θα υλοποιήσει, όπως ανέφερε, «μια πολιτική δύναμη υπεύθυνη, με συνέπεια, που δεν θα απογοητεύσει εκ νέου τους πολίτες, που θα θέσει όρια στις εξουσίες της». «Όχι ανεξέλεγκτη πολιτική εξουσία. Όρια στη σχέση με τους ολιγάρχες. Ισχυρή δικαιοσύνη. Διαχωρισμός των εξουσιών. Για να αποκτήσουμε μια κοινωνία που εμπιστεύεται την πολιτική αλλά και μια οικονομία που να μπορεί να αναπτυχθεί χωρίς να υπάρχουν πολιτικά παιχνίδια που υπονομεύουν τις επενδύσεις», επισήμανε.

Τόνισε ότι «εάν το ΠΑΣΟΚ δεν αναδειχθεί ισχυρό κόμμα στις επερχόμενες εθνικές εκλογές και έχουμε μια πολιτική εικόνα ‘Μητσοτάκη-Τσίπρα’, πιστεύω ότι θα εισέλθουμε στη μηχανή του χρόνου και θα επιστρέψουμε πολύ πίσω σε μια εποχή τοξικότητας, μισαλλοδοξίας, μηδενικού σεβασμού των θεσμών, σε μια περίοδο αστάθειας». «Βαθύ κράτος τότε και τώρα», συμπύκνωσε ο κ. Ανδρουλάκης μιλώντας για τα δύο συστήματα εξουσίας που, όπως είπε, βίωσαν οι πολίτες από τη διακυβέρνηση των κ.κ. Μητσοτάκη και Τσίπρα. Ανέφερε ότι αυτά δεν συνιστούν σταθερότητα ούτε πολιτική αλλαγή, αλλά οπισθοδρόμηση. Υποστήριξε αντίθετα ότι «η επιλογή της ελληνικής κοινωνίας στο πρόσωπό μου και στην παράταξή μας είναι επιλογή προόδου, συνέπειας, αξιοπιστίας, πολιτικής αλλαγής, αλλά και μια επιλογή χωρίς δεσμεύσεις», επιλογή «για να γίνουμε μια κανονική ευρωπαϊκή χώρα και όχι να ζήσουμε τις περιπέτειες του χθες».

Αναφορικά με την ακρίβεια ο κ. Ανδρουλάκης επισήμανε ότι «έχουμε ακρίβεια που φτάνει στα ευρωπαϊκά δεδομένα και μισθούς οι οποίοι δεν πλησιάζουν καν τον μέσο όρο των ευρωπαϊκών δεδομένων, για να τονίσει ότι έχουμε μια χώρα με τεράστια ακρίβεια και τεράστιες ανισότητες.

Σχολιάζοντας τη νομοθετική κίνηση της κυβέρνησης μετά την απόφαση του Αρείου Πάγου για τα κόκκινα δάνεια, επισήμανε ότι δεν αποτελεί πολιτική πρωτοβουλία της ΝΔ αλλά ότι «ήρθαν να εφαρμόσουν την απόφαση του Αρείου Πάγου, που έκρινε ότι καταχρηστικά και παράνομα οι τράπεζες, αντί να υπολογίζουν τον τόκο βάσει της μηνιαίας δόσης των δανειοληπτών που είχαν ενταχθεί στο νόμο του ΠΑΣΟΚ το 2010, υπολόγιζαν τον τόκο στο συνολικό ποσό παρανόμως». Σχολίασε ότι ήρθε σήμερα ο υπουργός Οικονομικών «και λέει ‘όσοι έχετε παραμείνει στη ρύθμιση, θα λάβετε κάποια χρήματα πίσω από αυτά που καταχρηστικά σας αφαίρεσαν οι τράπεζες’». Ο κ. Ανδρουλάκης αναρωτήθηκε τι θα συμβεί με τους υπολοίπους, «αυτούς που δεν άντεξαν την παράνομη πρακτική των τραπεζών και αποκλείστηκαν από τη ρύθμιση του νόμου του ΠΑΣΟΚ». Τόνισε ότι «οφείλει το κράτος, από τη στιγμή που δικαιώθηκαν από τον ‘Αρειο Πάγο, να παρέμβει και να δώσει μια δεύτερη ευκαιρία αξιοπρέπειας».

Αναφορικά με το ιδιωτικό χρέος είπε ότι η θέση του ΠΑΣΟΚ είναι όχι 75 δόσεις, όπως προτείνει η κυβέρνηση, αλλά 120 δόσεις για όλους με συγκεκριμένα κίνητρα. Για τα funds είπε ότι ο Αλέξης Τσίπρας «άνοιξε την πόρτα στα funds, ήρθαν και κρατούν σε ομηρία ένα μεγάλο τμήμα της ελληνικής κοινωνίας», ενώ το ΠΑΣΟΚ υποστηρίζει ότι «επιτέλους πρέπει να σέβονται την Τράπεζα της Ελλάδος και τον κώδικα που υπάρχει» και πως «όποιος καταχρηστικά δεν τον τηρεί, πρέπει να υπάρχουν κυρώσεις στα funds». Πρόσθεσε ότι πρέπει να δημιουργηθεί ένας εξωδικαστικός μηχανισμός που θα υποστηρίζει το δανειολήπτη «και όχι λύσεις τύπου win-win που ακούω από κάποια στελέχη του κ. Τσίπρα». «Τι σημαίνει win-win; Δηλαδή, και παραδώσατε τα ‘κόκκινα’ δάνεια στα funds και τώρα απέναντι στη ΝΔ που δεν πράττει τίποτα αλλά κάνει τον Πόντιο Πιλάτο προς όφελος των funds, δίνετε μια λύση win-win. Δεν υπάρχει win-win. Υπάρχει στήριξη των ανθρώπων που προσπαθούν να επιβιώσουν», σχολίασε.

Αναπτύσσοντας περαιτέρω τις προγραμματικές διαφορές των κομμάτων, ο κ. Ανδρουλάκης ανέφερε ότι ενώ το ΠΑΣΟΚ είχε τον φόρο στα μερίσματα στο 15%, ο κ. Τσίπρας τον μείωσε στο 10% και ο κ. Μητσοτάκης τον κατήγαγε στο 5%. «Άρα, αυτοί που μείωσαν τον φόρο στους πιο ισχυρούς, έρχονται σήμερα και λένε ότι ατζέντα τους είναι να τον αυξήσουν», είπε. Για το Υπερταμείο σχολίασε ότι ακούει τώρα περί αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας. «Ποιος δημιούργησε το Υπερταμείο; Ποιος δέσμευσε τον πλούτο της χώρας για 99 χρόνια; Άρα, καλό θα είναι, όταν προτείνουμε κάτι, να θυμόμαστε και ποιοι δημιούργησαν το πρόβλημα. Γιατί πολλές φορές ακούω για το παρελθόν, αλλά αυτοί που μιλάνε για 30-40 χρόνια πριν, ξεχνούν τι συνέβη πριν 7 χρόνια», είπε.

Όσον αφορά τα πολιτικά διακυβεύματα, τόνισε ότι «πολιτικός αντίπαλος του ΠΑΣΟΚ είναι η σημερινή κυβέρνηση» και ότι «είμαστε αξιωματική αντιπολίτευση, ο στόχος είναι η πολιτική αλλαγή, η νίκη στις εκλογές, για να αποτελέσει παρελθόν η Νέα Δημοκρατία». Υποστήριξε ότι ο κ. Μητσοτάκης μετέτρεψε τη ΝΔ και το Μαξίμου σε προσωπική του υπόθεση, θέτοντας ρητορικά το ερώτημα αν μπορεί να φέρει την πολιτική αλλαγή ο κ. Τσίπρας, δηλαδή με το «να έρθει ένα άλλο πρόσωπο που έχει ήδη κυβερνήσει με γνωστά αποτελέσματα, με ένα κόμμα Ιδιωτικής Χρήσης», δηλαδή να φύγει «το ένα σύστημα ΙΧ και να έρθει ένα άλλο σύστημα ΙΧ».

Ο κ. Ανδρουλάκης είπε ότι η βασική διαφορά του ιδίου και του ΠΑΣΟΚ σήμερα «από αυτά τα συστήματα εξουσίας είναι κάτι πολύ απλό: έχω και έχουμε αξιοπιστία, δεν έχουμε και δεν έχω εξαρτήσεις». Στο ίδιο πλαίσιο μίλησε για ηθική ήττα του κ. Μητσοτάκη, ενώ είπε ότι ο ίδιος εκπροσωπεί «ένα διαφορετικό μοντέλο εξουσίας…». Ερωτηθείς εν τω μεταξύ για τη συνταγματική αναθεώρηση, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ επανέλαβε ότι «η συναίνεση είναι τι θα προβλέπουν τα άρθρα μετά», έκανε λόγο για επικοινωνιακό παιχνίδι και έθεσε ζήτημα αξιοπιστίας του πρωθυπουργού.

Ερωτηθείς με αφορμή τη διαμάχη που υπήρξε μεταξύ Δούκα-Διαμαντοπούλου, ο κ. Ανδρουλάκης είπε ότι οι αποφάσεις του συνεδρίου «είναι σαφείς» και «ότι όλα τα υπόλοιπα πιστεύω ότι απλά εκνευρίζουν τον κόσμο της παράταξης, ο οποίος θέλει τα στελέχη του κόμματος να εκφράζουν τις θέσεις του κόμματος». «Προτεραιότητα όλων πρέπει να είναι να επικοινωνήσουμε το πλούσιο, στιβαρό και προοδευτικό μας πρόγραμμα», τόνισε. Ο κ. Ανδρουλάκης επιχειρηματολόγησε για την πολιτική αυτονομία του ΠΑΣΟΚ, σημειώνοντας ότι το ΠΑΣΟΚ δεν είναι μόνο παραδοσιακό κόμμα αλλά είναι και απέναντι στα συμφέροντα, έχει αυτονομία. Σημείωσε ότι «αυτό προκύπτει από τον τρόπο που μας αντιμετωπίζουν», για να σχολιάσει ότι «μια διαφορετική προσέγγιση δύο στελεχών του ΠΑΣΟΚ έγινε πρώτο θέμα για μια εβδομάδα», όμως «χθες η απαξίωση της πρότασης του πρωθυπουργού από την κ. Μπακογιάννη και τον κ. Αθανασίου έγινε μονόστηλο». «Αν είχα κάνει στη χώρα, στους θεσμούς, στην οικονομία και στην κοινωνία, ό,τι έκανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Αλέξης Τσίπρας, θα είχα εξαφανιστεί από το πολιτικό προσκήνιο. Εδώ, λοιπόν, κάποιοι έχουν προστάτες, που προσπαθούν ό,τι λάθος και να κάνουν, να το καλλωπίσουν», επισήμανε.

Ερωτηθείς για το κόμμα ΕΛ.Α.Σ., ο κ. Ανδρουλάκης είπε ότι «αυτό το κόμμα διαμορφώθηκε χωρίς να υπάρχει μια κυβερνητική ατζέντα για την πολιτική αλλαγή και ότι «είναι ένα κόμμα προσωπικό ενός πρώην πρωθυπουργού». Είπε ότι το ΠΑΣΟΚ δίνει τον δικό του αγώνα, «να εκφράσουμε τον προοδευτικό κόσμο της χώρας, να εκφράσουμε ανθρώπους που ψήφισαν ΝΔ αλλά πλέον λένε ότι δεν αντέχεται άλλο η κατάσταση με την ακρίβεια, τη διαφθορά και την κατάσταση στα νοσοκομεία και την παιδεία, να εκφράσουμε ανθρώπους που έκαναν άλλες επιλογές…». Είπε ότι το ΠΑΣΟΚ αυτά που λέει είναι χρήσιμα και μπορεί να τα εφαρμόσει, διαθέτει το στελεχιακό δυναμικό. «Η πολιτική ουσία είναι μια: εγώ δεν έχω κυβερνήσει. Εδώ μιλάμε για δύο ανταγωνιστές που έχουν κυβερνήσει με συγκεκριμένα αποτελέσματα. Με απίστευτα ψέματα που ακούστηκαν προεκλογικά, με απίστευτες πρακτικές εις βάρος της δημοκρατίας, των θεσμών και του ίδιου του κοινοβουλίου. Δεν ανήκω σε αυτή την κατηγορία», είπε.

Σχολίασε, τέλος, ότι «ήδη η ΝΔ βρίσκεται σε προεκλογική περίοδο. Τα υπουργεία δεν λειτουργούν, έχουν κατεβάσει τα στυλό, κάνουν όλοι προεκλογική εκστρατεία. Θεωρώ ότι προετοιμάζονται για οποιοδήποτε σενάριο».

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *