Την «πεποίθησή του για την ορθότητα και την αναγκαιότητα της απόφασης της Κεντρικής Επιτροπής της 6ης Ιουνίου» διατύπωσε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Σωκράτης Φάμελλος κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του στην Πολιτική Γραμματεία του κόμματος και προσέθεσε: «Η συλλογική μας απόφαση και η συστηματική υλοποίησή της αποτελεί και θα αποτελεί την αποτελεσματικότερη απάντηση σε σενάρια διάλυσης και αναστολής λειτουργίας του κόμματός μας».
Αποτυπώνοντας την απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής τόνισε:
– Θετική η κίνηση ΕΛΑΣ, μπορεί να συμβάλει καθοριστικά στην προοδευτική ανατροπή, την υποστηρίζουμε και την προσεγγίζουμε συντροφικά και στεκόμαστε δίπλα και όχι απέναντι.
– Στρατηγικό σφάλμα η αντιπαράθεση, αλλά και η απομόνωση.
– Εργαζόμαστε για την ευρεία προοδευτική σύγκλιση για την εκλογική ήττα Μητσοτάκη και Δεξιάς. Η ανασύνθεση απαιτεί και ενότητα.
Στη συνέχεια αναφέρθηκε στον προγραμματισμό της πολιτικής δράσης του ΣΥΡΙΖΑ δίνοντας έμφαση στα θέματα προτεραιότητας: «Ιδιαίτερα για Κράτος Δικαίου, Συνταγματική Αναθεώρηση και Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αλλά και για Ακρίβεια, Εργασία, Στέγη, που προσφέρουν και τη δυνατότητα διαμόρφωσης κοινωνικής πλειοψηφίας».
Επισήμανε επίσης: «Συμμετέχουμε και ενισχύουμε τον προοδευτικό διάλογο (π.χ. συνέδριο του “Κόσμος”). Υπογραμμίζουμε την αναγκαιότητα και της ανασύνθεσης, αλλά και της ενότητας. Απαιτούνται ουσιαστικά βήματα ενότητας στον προοδευτικό χώρο, δεν επαρκεί η ανασύνθεση. Αναγκαίος και ο προοδευτικός διάλογος για την ωρίμανση και κοινωνική κατοχύρωση του προοδευτικού προγράμματος».
Πρόσθεσε ακόμη ότι θα υπάρξουν «συναντήσεις με φορείς/Επιμελητήρια από τον Ιούλιο και προετοιμασία για ΔΕΘ. Ενεργοποίηση από Αύγουστο έως και συμμετοχή στη ΔΕΘ με επικαιροποίηση οικονομικού προγράμματος και σε διάλογο με παραγωγικούς φορείς».
Σύμφωνα με το ΑΠΕ ΜΠΕ, προανήγγειλε νέα συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής τον Σεπτέμβριο «μετά και την παρουσία μας στη ΔΕΘ».
Ο Σωκράτης Φάμελλος απάντησε στους επικριτές του στο εσωτερικό του κόμματος: «Όλα όσα έχουμε κάνει και θα συνεχίσουμε να κάνουμε είναι και η αποτελεσματικότερη απάντηση σε φωνές μέσα και έξω από το κόμμα μας, ότι δήθεν αποφασίσαμε να κλείσει το κόμμα μας. Δεν νοείται όμως να αποφασίζουμε κάτι δημοκρατικά και στη συνέχεια κάποια στελέχη μας από την πρώτη ημέρα να προσποιούνται ότι δεν κατάλαβαν ή να παρουσιάζουν ως απόφαση τις απόψεις τους, που μειοψήφησαν. Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τους δημοκρατικούς μας κανόνες και με τη βούληση των μελών και την απόφασή μας. Συνεχείς επικλήσεις για συνεδριάσεις, όπου θα συζητήσουμε όσα έχουμε ήδη αποφασίσει είναι πρωτοφανή επινοήματα, που έρχονται σε αντίθεση με τη βούληση των μελών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ».
Ολοκληρώνοντας τόνισε: «Εδώ είμαστε να εργαστούμε συντροφικά όπως αποφασίσαμε. Ζητώ να σεβαστούν όλα τα στελέχη την απόφαση της ΚΕ και τους δημοκρατικούς μας κανόνες. Η εσωστρεφής και απαξιωτική συζήτηση στον μόνο που δεν προκαλεί ανησυχία είναι στο σύστημα εξουσίας και στο καθεστώς Μητσοτάκη».
