Τη δική της απάντηση στις αιχμές που άφησε ο πραγματογνώμονας της υπόθεσης των Τεμπών, Βασίλης Κοκοτσάκης, έδωσε η Μαρία Καρυστιανού, με αφορμή την αποχώρησή του από το Κίνημα «Ελπίδα για τη Δημοκρατία».
Όπως τόνισε, πρόκειται για μια προσπάθεια που βρίσκεται ακόμη στα πρώτα της βήματα, επισημαίνοντας ότι «το Κίνημά μας μετρά μόλις έναν μήνα ύπαρξης» και ότι οι δομές του δεν έχουν ακόμη συγκροτηθεί, αφού «θα αναδειχθούν από τους πολίτες και αποκλειστικά από αυτούς».
Επιπλέον, διέψευσε τις κατηγορίες για συγκεντρωτικές πρακτικές, υποστηρίζοντας ότι οι σχετικές επικρίσεις είναι «αόριστες, προφανώς βιαστικές και αβάσιμες».
«Σήμερα είναι μια εξαιρετική ημέρα για τη Δημοκρατία. Σήμερα τέθηκε σε λειτουργία η επίσημη ιστοσελίδα του Κινήματος «Ελπίδα για τη Δημοκρατία» και έγινε προσβάσιμο σε κάθε πολίτη. Από σήμερα ξεκίνησαν οι εγγραφές, και παράλληλα ξεκίνησε αυτό το μοναδικό, το ιστορικό που υποσχεθήκαμε από την αρχή: ένα κίνημα που το δημιουργούν οι πολλοί, όχι οι λίγοι. Διότι αυτό το Κίνημα δεν ανήκει σε αρχηγούς. Δεν ανήκει σε επιτροπές. Δεν ανήκει σε όσους έτυχε να βρεθούν πρώτοι στο χώρο.
Ανήκει στον εργαζόμενο, στη μητέρα, στον νέο άνθρωπο, στον συνταξιούχο, σε κάθε πολίτη που αρνείται να είναι θεατής και επιλέγει να γίνει συμμέτοχος. Το καταστατικό μας και οι δομές μας θα αναδειχθούν από αυτούς τους πολίτες, και αποκλειστικά από αυτούς, με διαφανή και δημοκρατικό τρόπο που εγγυάται τη μέγιστη δυνατή αντιπροσώπευση.
Την ίδια στιγμή, ακριβώς εκείνη την ημέρα, ο κ. Κοκοτσάκης χωρίς καμία προειδοποίηση, χωρίς καμία ενημέρωση, χωρίς καμία συζήτηση, έκανε δημόσια επιστολή αποχώρησής του, την οποία απέστειλε χθες το βράδυ. Σεβόμαστε το δικαίωμα του καθενός να επιλέγει την πορεία του. Οφείλουμε όμως να ομολογήσουμε με ειλικρίνεια: οι επικρίσεις είναι αόριστες, προφανώς βιαστικές και αβάσιμες, χωρίς κάποιο συγκεκριμένο περιστατικό να τις δικαιολογεί, και διατυπώνονται ακριβώς τη στιγμή που καλούμε ολόκληρη την κοινωνία να συμμετάσχει, ώστε η οργάνωση να προκύψει από τους πολλούς.
Το Κίνημά μας μετρά μόλις έναν μήνα ύπαρξης. Οι δομές του δεν μπορούν να οριστούν από λίγους· θα τις ορίσουν όλοι. Αυτή η διαδικασία δεν είναι δέσμευση για το αύριο, είναι πραγματική απόφαση. Και ένα γνήσια δημοκρατικό κίνημα αντιμετωπίζει όλους ισότιμα: χωρίς διακρίσεις, χωρίς διαχωρισμούς, χωρίς προνόμια για κανέναν.
Παραμένουμε αφοσιωμένοι στις αρχές και τις αξίες μας και ευχόμαστε στον κ. Κοκοτσάκη καλή πορεία στις μελλοντικές επιδιώξεις του. Οι πόρτες είναι ανοιχτές. Η Δημοκρατία ανήκει σε όλους μας. Ελάτε να τη δημιουργήσουμε από κοινού».
