Πέρασε από την ολομέλεια της Βουλής ο νέος Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Στην αρχή του σχετικού νομοσχεδίου του υπουργείου Εσωτερικών, το κυβερνών κόμμα της ΝΔ ψήφισε υπέρ, ενώ τα κόμματα της αντιπολίτευσης ψήφισαν κατά.
Όπως ανέφερε κατά τη λήξη της συζήτησης, ο υπουργός Εσωτερικών, Θ. Λιβάνιος, μετά το στάδιο της νομοθέτησης, από αύριο ξεκινά ένα διαφορετικό στάδιο: αυτό της υλοποίησης.
Κατά τον κ. Λιβάνιο, «θα δημιουργηθεί ένα ειδικό ‘μίνι σάιτ’ εντός του υπουργείου Εσωτερικών, το οποίο θα διαθέτει την ενημερωμένη μορφή των διατάξεων που ισχύουν ‘ανά πάσα στιγμή’, το σύνολο του συμπληρωματικού υλικού, όλες τις απορίες, τους ‘οδικούς χάρτες’, ώστε οι δημοτικές αρχές να μπορούν να στηριχθούν και να προχωρήσουν».
Πρόσθεσε ακόμα, ότι αφού θέσαμε τις βάσεις της αυτοδιοίκησης, και αφού διαθέτουμε ένα σύγχρονο νομοθετικό πλαίσιο, θα πρέπει να ανοίξει και μια συζήτηση για την αναδιανομή των αρμοδιοτήτων, οι οποίες θα μπορούν να μεταβιβάζονται με τους απαραίτητους πόρους, τις υποδομές, και το ανθρώπινο δυναμικό, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ ΜΠΕ.
Τέλος, και αναφορικά με την πρόταση του επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Νίκου Ανδρουλάκη για την «πιλοτική απόδοση» του ΕΝΦΙΑ στην αυτοδιοίκηση, ο κ. Λιβάνιος δήλωσε ότι μια τέτοια ενέργεια θα απέφερε σημαντικά έσοδα σε δήμους με ακίνητα υψηλής εμπορικής αξίας όπως η Γλυφάδα, ενώ αντίθετα το 90% της υπόλοιπης Ελλάδας θα εισέπραττε από τον ΕΝΦΙΑ μικρότερα ποσά από τα ΚΑΠ που λαμβάνουν σήμερα.
