web analytics

Η κρυφή συμφωνία που αλλάζει τα δεδομένα: Ιράν και Ομάν ενώνουν δυνάμεις στα Στενά του Ορμούζ

Το Ομάν και το Ιράν θα εξετάσουν το κόστος της μελλοντικής διαχείρισης των Στενών του Ορμούζ, σύμφωνα με κοινή ανακοίνωση των δύο χωρών που υπογραμμίζει την κυριαρχία τους σε αυτή τη στρατηγικής σημασίας θαλάσσια οδό, την οποία η Τεχεράνη έφερε υπό τον έλεγχό της κατά τη διάρκεια του πολέμου.

Οι δύο χώρες, «ως παράκτιες κράτη, επιβεβαίωσαν τη δέσμευσή τους να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση από τα Στενά (…) επισημαίνοντας παράλληλα την κυριαρχία και τα κυριαρχικά τους δικαιώματα επί των χωρικών τους υδάτων», σύμφωνα με την ανακοίνωση που δημοσιεύθηκε σήμερα μετά την επίσκεψη ιρανικής αντιπροσωπείας στο Μουσκάτ.

Συμφώνησαν «να προχωρήσουν στον διάλογό τους για το ζήτημα αυτό μέσω κοινής ομάδας εργασίας, με στόχο να καταλήξουν σε συμφωνία για τη μελλοντική διαχείριση της ναυσιπλοΐας, τις υπηρεσίες που θα παρέχονται και το σχετικό κόστος, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα», αναφέρεται.

Ο Ιρανός υπουργός Εξωτερικών Αμπάς Αραγτσί και ο επικεφαλής της ιρανικής διαπραγματευτικής ομάδας και πρόεδρος του κοινοβουλίου Μπαγέρ Γαλιμπάφ έγιναν δεκτοί από τον σουλτάνο Χαϊθάμ μπιν Ταρίκ, όπως σημειώθηκε στο ΑΠΕ ΜΠΕ.

Η διέλευση των Στενών του Ορμούζ, μέσω των οποίων διέρχεται κανονικά το 20% του παγκόσμιου πετρελαίου και υγροποιημένου φυσικού αερίου, πραγματοποιούνταν χωρίς κανέναν έλεγχο πριν οι ΗΠΑ και το Ισραήλ εξαπολύσουν τον πόλεμο κατά του Ιράν στις 28 Φεβρουαρίου, ο οποίος άφησε πίσω του χιλιάδες νεκρούς και συγκλόνισε την παγκόσμια οικονομία.

Το μνημόνιο κατανόησης, που υπεγράφη την προηγούμενη εβδομάδα από την Ουάσινγκτον και την Τεχεράνη, προβλέπει την επαναλειτουργία των Στενών και τη δωρεάν διέλευση των πλοίων. Ωστόσο, το Ιράν προτίθεται τελικά να επιβάλλει τέλη για τη διέλευση των Στενών, τα οποία, όπως προειδοποίησε ο Γαλιμπάφ, δεν θα επανέλθουν στην προπολεμική κατάσταση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *