web analytics

Θοδωρής Αθερίδης: Η στιγμή που άλλαξε τα πάντα — όταν το αλκοόλ έγινε θέμα ζωής και θανάτου

Για τη σκοτεινή φάση της ζωής του με τον αλκοολισμό μίλησε ο Θοδωρής Αθερίδης στην εκπομπή «Στούντιο 4».

«Έχω κάνει πολλά πράγματα στη ζωή μου που μένω άφωνος και εγώ ο ίδιος. Όπως αυτό, το παιδί, το αλκοόλ. Και πώς μπήκα και πώς βγήκα. Με όλα έχω μείνει άφωνος. Τις περισσότερες φορές γίνεται για λόγους αυτοθεραπείας. Όπως όταν διψάς για να πιεις νερό. Στο αλκοόλ πηγαίνεις από το άγχος. Στην κοκαΐνη πηγαίνεις από την κατάθλιψη, στην ηρωίνη πηγαίνεις από το τραύμα, από τον πόνο. Το σώμα σου ζητάει τη θεραπεία του», είπε αρχικά ο έμπειρος ηθοποιός και πρόσθεσε:

«Ένας άνθρωπος που έχει την ίδια ποσότητα άγχους με κάποιον άλλον, μπορεί να μην έχει ανακαλύψει έναν τρόπο να χαλαρώνει. Αν δεν χαλαρώνεις, από κάπου πρέπει να χαλαρώσεις. Υπάρχει ένα ερέθισμα που σου το δημιουργεί και μετά το ίδιο το άγχος είναι σπιράλ. Μια περιδίνηση. Πρέπει να αλλάξει η φορά του για να βγεις προς τα έξω».

Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η αναφορά του στη στιγμή που συνειδητοποίησε πως η πορεία του δεν μπορούσε να συνεχιστεί.

«Η απελπισία. Είναι όταν βουλιάζεις, βουλιάζεις, βουλιάζεις, δεν μπορείς να κάνεις τίποτα, βουλιάζεις. Αν πατήσεις τον πάτο και σπρώξεις με όλη σου τη δύναμη, μπορεί να έρθει και η άνωση», είπε.

Η πιο αποκαλυπτική στιγμή της συνέντευξης ήρθε όταν μίλησε για την απόφαση να κόψει οριστικά το αλκοόλ.

«Τη μέρα που κατάλαβα ότι θα πεθάνω. Ότι δεν πάει κάπου αυτό, αυτό μόνο εκεί οδηγεί. Ήταν Αύγουστος του 1999. Δεν κοιμόμουν καθόλου. Κοιμόμουν μία ώρα και έπινα 23. Εφτά Σεπτεμβρίου είναι η πρώτη μέρα που δεν ήπια. Στις 7 ξύπνησα χωρίς να πονάω. Έγινε ο σεισμός. Ήταν η πρώτη φορά που μέχρι τις 3 το μεσημέρι δεν είχα πιει. Και επειδή βλέπω σύμβολα παντού, νόμιζα ότι ο σεισμός αντικατόπτριζε αυτό που συνέβαινε μέσα μου. Πίστευα ότι εγώ τον δημιούργησα. Ήμουν σίγουρος», είπε χαρακτηριστικά.

Κλείνοντας, αναφέρθηκε στην παράξενη αντίδρασή του εκείνη τη στιγμή, την οποία αργότερα συνέδεσε με παλαιότερα τραυματικά βιώματα.

«Έφυγα πρώτος από τη σχολή, άφησα όλα τα παιδιά μέσα. Δεν είχα καμία σκέψη, ήταν αντανακλαστική η αντίδραση. Μετά άκουσα ψυχολόγους να λένε ότι όταν σε έναν σεισμό φέρεσαι παράξενα ως ενήλικας, συνήθως ξυπνά κάποιο παλιότερο τραύμα», κατέληξε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *