Μήνυμα ότι η ασφάλεια της χώρας δεν εξαρτάται πλέον αποκλειστικά από τα συμβατικά πεδία επιχειρήσεων, αλλά και από το ψηφιακό περιβάλλον, απέστειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την τελετή εγκαινίων του νέου κτηρίου της Διοίκησης Κυβερνοχώρου του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
Ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε τη σημερινή ημέρα «ορόσημο για την ασφάλεια της πατρίδας», υπογραμμίζοντας ότι το νέο κτίριο αποτελεί ένα υπερσύγχρονο επιχειρησιακό κέντρο, που ενισχύει καθοριστικά τις ικανότητες της χώρας στον τομέα της κυβερνοάμυνας.
«Οι συγκρούσεις σήμερα δεν διεξάγονται μόνο στο πεδίο της μάχης. Διεξάγονται κυρίως στο ψηφιακό μέτωπο», δήλωσε, επισημαίνοντας ότι οι σύγχρονες απειλές αποκτούν όλο και περισσότερο υβριδικό χαρακτήρα, με επίκεντρο τις νέες τεχνολογίες.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εστίασε ιδιαίτερα στους κινδύνους που προέρχονται από κυβερνοεπιθέσεις σε κρίσιμες υποδομές, όπως τα δίκτυα ηλεκτροδότησης, τα τραπεζικά συστήματα και τα νοσοκομεία, αλλά και στις εκστρατείες παραπληροφόρησης που αποσκοπούν στη δημιουργία σύγχυσης και στην υπονόμευση των δημοκρατικών θεσμών.
«Πρόκειται για αδήλωτους πολέμους σε αόρατα πεδία μάχης, οι οποίοι είναι εξίσου καταστροφικοί και απαιτούν διαρκή εγρήγορση», τόνισε.
Ο πρωθυπουργός συνέδεσε το έργο με τον ευρύτερο εκσυγχρονισμό των Ενόπλων Δυνάμεων στο πλαίσιο της «Ατζέντας 2030», σημειώνοντας ότι η ενίσχυση της κυβερνοάμυνας αποτελεί μία από τις λιγότερο ορατές, αλλά ιδιαίτερα κρίσιμες πλευρές του σχεδιασμού για την αναβάθμιση της εθνικής άμυνας, σύμφωνα με το ΑΠΕ ΜΠΕ.
Όπως ανέφερε, το νέο κτήριο συγκεντρώνει πλέον το σύνολο των δραστηριοτήτων κυβερνοασφάλειας των Ενόπλων Δυνάμεων, διαθέτοντας κέντρο δεδομένων, αίθουσες επιχειρήσεων με συστήματα παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο και εργαστήρια ψηφιακής έρευνας, καλύπτοντας όλο το εύρος της επιχειρησιακής ετοιμότητας στο ψηφιακό πεδίο.
Ιδιαίτερη μνεία έκανε και στις προκλήσεις που δημιουργεί η ταχεία ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης, σημειώνοντας ότι καθιστά ευπαθή πολλά από τα υπάρχοντα συστήματα ασφαλείας και επιβάλλει συνεχή τεχνολογική αναβάθμιση των αμυντικών δυνατοτήτων της χώρας.
Ο κ. Μητσοτάκης εξήρε παράλληλα το έργο της στρατιωτικής ηγεσίας και των στελεχών πληροφορικής των Ενόπλων Δυνάμεων, κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ και στην ομάδα που στελεχώνει τις δομές κυβερνοχώρου, την οποία χαρακτήρισε «τεχνολογική ραχοκοκαλιά του στρατεύματος».
Ξεχωριστή μνεία έκανε και στη δωρεά του Ιδρύματος Αθανασίου και Μαρίνας Λασκαρίδη, χάρη στην οποία, όπως είπε, κατέστη εφικτή η δημιουργία του νέου «ψηφιακού οχυρού» των Ενόπλων Δυνάμεων.
Μάλιστα, αξιοποίησε την παρουσία του κ. Λασκαρίδη για να απευθύνει ευρύτερο κάλεσμα προς την ελληνική επιχειρηματική και ναυτιλιακή κοινότητα να ενισχύσει μέσω κοινωφελών πρωτοβουλιών την κοινωνία και την πατρίδα.
Επικαλέστηκε ενδεικτικά στοιχεία για τη συνολική περιουσία των ισχυρότερων ναυτιλιακών οικογενειών της χώρας, υποστηρίζοντας ότι η υιοθέτηση του παραδείγματος μεγάλων εθνικών ευεργετών, όπως ο Αριστοτέλης Ωνάσης και ο Σταύρος Νιάρχος, θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα σημαντικό απόθεμα πόρων προς όφελος της ελληνικής κοινωνίας.
Ολοκληρώνοντας, ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε όλους όσοι εργάστηκαν για την ολοκλήρωση του έργου σε λιγότερο από 18 μήνες και εξέφρασε την πεποίθηση ότι η νέα δομή θα ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις του σύγχρονου περιβάλλοντος ασφαλείας.
«Δεν έχω καμία αμφιβολία ότι από σήμερα η πατρίδα μας θα είναι ακόμη πιο ασφαλής, ειδικά στον ευαίσθητο χώρο του κυβερνοχώρου», δήλωσε χαρακτηριστικά.
